- Odhad perspektívneho klienta.
- Spôsoby, ako nájsť / vyhľadať nového zákazníka.
- Formy oslovenia nového zákazníka.
- Stratégia prvého kontaktu – ako získať body v úvodnej prezentácii.
- „Zahrievanie“ kontaktu.
- Koho osloviť v novej firme.
- Otázky a odpovede o konkurencii.
Vyhľadávanie a kontaktovanie nových zákazníkov - čo je doma sa počíta
Obchodný rozhovor - predaj nie je udalosť ale proces
- Profesionál v obchodnej komunikácii – vecný ale zrozumiteľný, sebaistý ale človečí (dôveryhodný, komunikatívny, empatický, cieľavedomý a sebaprezentujúci, istý, spoľahlivý, presný, presvedčivý).
- Základná postupnosť krokov predaja.
- Predávaj úžitok/riešenie, nie produkt.
- Komunikuj aktívne so zameraním na reč zákazníka – reaguj, overuj si porozumenie a vyhodnocuj.
- Uzatváranie obchodu – odhad správneho okamihu.
- Vytvorenie vlastnej schému predajného rozhovoru : prečo robíš to čo robíš, ako to robíš, čo robíš?
- Typológia klientov a techniky identifikácie problémového klienta.
- Zvládania napätia pri komunikácii s problémovým klientom.
- Identifikovanie manipulatívnych techník klienta, možnosti „protiútoku“ pri problémovej komunikácii.
- Popredajná starostlivosť o zákazníka.
Prezentácia - čo, ako, komu hovorím
- Ciele, obsah, štruktúra – pravidlá prípravy prezentácie.
- Komu prezentujem – analýza auditória, (predpoklad ich postojov, ladenia, atmosféry…).
- Verbálna stránka – argumentácia, reagovania na neprimerané alebo negatívne otázky, diskusia, vedomé počúvanie a reagovanie v kontexte.
- Neverbálna stránka – reč tela, prezentácia v sede a stoji.
- Presvedčivosť – fakty, racionálny a emocionálny apel, vizualizácia, storytelling.
- Zvládanie stresu a nervozity – dychové cvičenia a triky na prekonanie stresu, ako sprievodného javu prezentácie.
- Intenzívny videotréning – nácvik rôznych foriem prezentácií.
Vyjednávanie – maximalizácia toho čo chcem
- Mám kompetenciu poskytovať zľavy/výhody partnerom – som v tom efektívny?
- Kontext vyjednávania a pozícia vyjednávača, nedostatky pri vyjednávaní.
- Príprava na vyjednávanie – jej dôležitosť.
- Fázy vyjednávania, diskusia, návrhy, dohoda.
- Presviedčanie a argumentácia.
- Námietky pri vyjednávaní.
- Zvládanie nátlakových a manipulačných prístupov klienta.
- Vyjednávania na rôznych pozíciách.
- Zhodnotenie vyjednávania – dosiahol som svoje ciele? Ako ďalšie vyjednávanie zlepším?
Schopnosť plánovať si čas - som vyššia liga, svoj čas si plánujem
- Stotožnenie sa s pracovnou úlohou, určenie cieľov a výber priorít.
- Aká je moja schopnosť plánovať /využívať čas?
- Cesta a zásady ako si nájsť čas/pomôcky na plánovanie času (denné a dlhodobé).
- Charakter/profil úloh, ktoré plním.
- Kontrola času pod vlastnou kontrolou vs. pod kontrolu iného.
- Moje možnosti a schopnosti dokončiť úlohu v stanovenom termíne.
- Multitasking ako efektívne využívanie času pre zladenie rôznych tipov úloh.
- Následky nedostatočného plánovania.
- Techniky zvládnutia stresových situácií.
Ne-Problémový klient - klient nie je problémový, má svoje skryté motívy
- Využitie vhodných komunikačných nástrojov na identifikáciu a kategorizáciu klientov.
- Odhalenie skrytých motívov a využívaných stratégií klienta.
- Typológia klientov a techniky identifikácie ne-problémového klienta.
- Zvládania napätia pri komunikácii s klientom.
- Identifikovanie manipulatívnych techník klienta, naše možnosti.
Telefonát – najlacnejšia obchodná príležitosť
Telefonická komunikácia – každý telefonát je príležitosť, pre prínos alebo stratu
Ak chcete zlepšovať svoje schopnosti telefonickej komunikácie od základnej až po úroveň špecialistu, zvyšovať úspešnosť pri predajných telefonátoch, meniť doterajšie servisno-klientské telefonáty na ďalší predaj, je tento tréningový modul pre vás.
Pre pracovníkov Call centier, Help desk a Service desk odporúčame v krátkom období po tréningu urobiť shadowing (tieňovanie) – pozorovanie v reálnom pracovnom prostredí s následnými adresnými odporúčaniami pre prax.
Telefonická komunikácia – východiská
- Profesionálny telefonický kontakt – čím je iný.
- Štruktúra telefonátu – zásady.
- Profesionálna komunikácia – aktívna komunikácia aj počúvanie, kladenie otázok, zákaznícka orientácia.
- Ako zaujať – minútové pravidlo.
- Góly do vlastnej brány – prešľapy pri komunikácii.
- Typológia volajúcich v negatívnom naladení a práca s nimi.
- Prekonávanie námietok.
- Zásady riešenia nespokojnosti/sťažnosti.
- Praktický nácvik.
Obchodný telefonát
- Profesionálna telefonická komunikácia – zjednotenie znalostí účastníkov.
- Príležitosti a ako vznikajú – prvotný kontakt.
- Profesionálny imidž – využitie príležitosti.
- Ako obtelefonovať vyslané ponuky.
- Pevná a vopred pripravená štruktúra telefonátu.
- Námietky v úvode telefonátu.
- Ako a kedy zaradiť overovanie potrieb partnera.
- Získavanie súhlasu k objednávke, predaju, dohodnutiu termínu stretnutia.
- Počítajte aj s negatívnymi emóciami – vlastnými aj klienta.
- Napäté situácie v kontakte so zákazníkom – zvládnutie podľa charakteru situácie a klienta.
- Vybrané asertívne techniky.
- Praktický nácvik.
Telefonická komunikácia pre klientsko-servisné pracoviská
- Profesionálna telefonická komunikácia – zjednotenie znalostí účastníkov.
- Dodržiavanie firemnej štruktúry telefonátu.
- Formulácie orientované na klienta.
- Dôraz na techniku vysvetľovania, kladenia otázok, parafrázovanie.
- Prispôsobenie sa štýlu komunikácie zákazníka.
- Reklamácia – oprávnená/neoprávnená.
- Vedenie, ukončovanie zdĺhavého a neproduktívneho rozhovoru s klientom.
- Identifikácia a zvládanie stresu.
- Praktický nácvik